Soms zijn contacten met bedrijven zó hilarisch/tragisch, dat ik er wel over móet bloggen. Vandaag was ik voor een klant op zoek naar goede enquetesoftware. Ik kwam al snel op SurveyMonkey uit, wat redelijk veel opties zou bieden. De enquete is echter nogal specifiek en waarschijnlijk sowieso eenmalig, dus ik kwam niet helemaal uit de vraag welk product ik nu het beste kon afnemen. Dat het een betaald product zou zijn, stond buiten kijf. Dus probeerde ik op de site van SurveyMonkey een telefoonnummer te vinden zodat ik wat meer informatie kon krijgen.
Geen telefoonnummer te vinden, alleen een contactformulier. ‘Alleen Platina en Enterprise klanten worden telefonisch te woord gestaan,’ zo meldde het formulier. Ik vulde het in en gaf aan dat ik op het punt stond juist voor één van die twee abonnementen te kiezen, maar dat ik daar graag iemand over wilde spreken van de afdeling verkoop.
Het antwoord kwam al snel:
Beste Kirsten,
Hartelijk dan voor uw email. Omdat telefonische ondersteuning alleen wordt aangeboden aan Platina of Enterprise accounts, helpen ik u graag verder via de mail. Wij bieden 7 dagen per week en 24 uur per dag ondersteuning per e-mail voor alle klanten
Met vriendelijke groet/Best regards,
Femke
Customer Engagement Representative
Ik viel van mijn stoel. Wat een klantvriendelijkheid, not. Het is wat mij betreft al een zwaktebod om klanten die een betaalde account hebben die niet meteen Platina of Enterprise is niet telefonisch te woord willen staan, maar mogelijke NIEUWE klanten zo het bos in sturen… ja doei… Dus mijn reactie was simpel (ik was er helemaal klaar mee):
Ha Femke,Kennelijk hebben jullie geen serieuze interesse in nieuwe, betalende klanten. Ik ga wel naar SurveyGizmo. Ik vind dit echt een tamelijk bizarre salesstrategie van jullie.Kirsten
Op Twitter probeerde ik een Nederlandse SurveyMonkey account te vinden die iets over deze gang van zaken kon zeggen, maar er bleek alleen een Engelstalige wereldwijde account te zijn. Die las op Twitter mijn -Nederlandstalige- klacht dat ik als mogelijk nieuwe klant naar een formuliertje was verwezen en reageerde:
Hi! My Dutch is pretty bad but we do offer Dutch support, would you mind contacting my colleagues here?
Waarna een link naar… een contactformulier volgde.
Het werd nog mooier, want ook Femke reageerde weer, ze ging double down op haar eerdere antwoord:
Beste Kirsten,
Bedankt voor uw reactie. Mocht u geïnteresseerd zijn in een Platina of Enterprise plan, dan is het mogelijk om contact op te nemen met ons Sales Team. Het Sales Team zal dan contact met u opnemen en zo nodig een telefoongesprek regelen. Zie volgende link voor het formulier: https://smenterprise.surveymonkey.com/Contactsales_en
Momenteel zijn wij een groeiend bedrijf, waardoor wij nog niet de mogelijkheid bieden om iedereen telefonisch te ondersteunen. We helpen u graag verder via de mail.
Met vriendelijke groet/Best regards,
Femke
Customer Engagement Representative
Of ik dus even -via een formulier- contact op wilde nemen met het Sales Team.
Ik geloof niet dat ik hier verder nog op reageer. Stelletje Customer Engagement Representatives.
4 responses to “SurveyMonkey wil geen nieuwe klanten”
Kirsten,
TypeForm ziet er ook goed (beter) uit, zeker de moeite even naar te kijken:
http://www.typeform.com/
Ik ben inmiddels aan de slag met SurveyGizmo. Lijkt aardig te werken, maar ben nog niet klaar.
Hallo, kwam toevallig op je site, bij dit bericht…kleine aanmerking :): het is ‘buiten’ kijf en niet ‘boven’ kijf….Het staat als een paal boven water en het staat buiten kijf.
Kon het niet laten. Goeie tweet en hashtag vandaag #tegendebakker
Hey Kirsten,
Ik zag dit artikel nu net en wil toch nog even reageren: wij (https://surveyanyplace.com/) bieden Nederlandstalige ondersteuning aan iedereen – via email of telefoon, en met de glimlach 😉
Stefan