De afgelopen tien dagen

Ik zie dat ik na mijn terugkomst uit de VS niet meer geblogd heb eigenlijk. Even een korte update dan. Ik ben voor het eerst in tijden weer eens op mijn racefiets gestapt na mijn terugkomst. Dat heb ik geweten ook, want mijn benen waren letterlijk na drie kilometer al verzuurd. 50 km gefietst met een absurd laag gemiddelde van 26,5km per uur. Ik schaamde me dood… en vreesde het ergste, want het is de bedoeling dat ik op tweede pinksterdag meedoe aan de Fietselfstedentocht. Die is 240km. Ik heb volgens mij nog nooit meer dan 125km op een dag gefietst. En toen had ik wél getraind…

Na de werkweek in Nederland vertrok ik in het weekend alweer: dit keer naar Rhodos, een van de Griekse eilanden. Met de jetlag van Amerika eigenlijk nog een beetje in mijn systeem en een opsta-tijd om naar Schiphol te gaan van 03:30 uur viel ik na aankomst in het hotel rond het middaguur zowaar in slaap. Ik wilde slechts 20 minuten slapen en dan Rhodos-stad ingaan, maar werd pas uren later wakker. Mijn eerste dag in Griekenland was zodoende een beetje verloren. Op de tweede en derde dag ging ik duiken. Ik wilde mijn advanced open water brevet (PADI) halen en moest dus vijf duiken maken in het strakblauwe water van Rhodos. Deep diving, navigation, fish awareness, peak buoyancy control en search and recovery jaagde ik er in twee dagen doorheen. Leuke duiken en brevet gehaald!

Op alweer mijn laatste dag in Griekenland huurde ik een motor. Spotgoedkoop was dat: 34 EUR voor de daghuur en 21 EUR aan genoeg benzine om het hele eiland rond te rijden (224km). Het was supermooi weer en de tocht was dan ook heerlijk. Wel een beetje gevaarlijk ook, want in Griekenland doen ze praktisch niets aan veiligheid. Het gros van de motorrijders rijdt zelfs zonder helm rond. Niemand rijdt in beschermende kleding. Zelfs geen handschoenen. Ik kreeg gelukkig wel een helm, maar die voldeed bepaald niet aan de normen die wij kennen en hij dateerde uit 1995. De beschermende werking houdt na vijf jaar al op, dus de helm was meer voor de sier dan voor de bescherming zeg maar. Ach ja… er gebeurde gelukkig niets, ook al bleek de voorrem het nauwelijks te doen. 🙂

Zondagnacht kwam ik weer terug in Nederland en de volgende ochtend kon ik meteen weer aan het werk. Een drukke dag met een leuke afsluiting: de jaarlijkse theateravond van Dröge & van Drimmelen (waar ik werk) was die avond immers, die ik mede georganiseerd had. Het was een drukke avond met een fantastisch optreden van het Nederlands Dans Theater II en een feest der herkenning qua gasten. Gezellig gezeten met Maarten, Floris, Dirk, Ger, Marijke etc. Echt heel erg moe was ik na afloop ondanks al het gereis en de weinige slaap niet eens.

Later in de week vooral veel geprobeerd motor te rijden, onder andere met Floris de Westfriese zeedijk afgereden, om mijn bochtentechniek een beetje te verbeteren. Leuk stukje weg!! In het weekend niet eens naar het buitenland geweest, haha. Wel met Floris naar een trainersdag van de Alfred Mozer Stichting, waarvoor ik wel eens trainingen geef in landen als Azerbeidzjan, Georgië en Albanië. Uiteraard ook weer wat films gezien de afgelopen weken, zoals Tree of Life (6), Fast & Furious 5 (7) en X-Men First Class (7). Beetje weinig in zoveel dagen… maar er draait dan ook weinig wat ik nog niet gezien heb. Los van deze zaken ook nog een keer gefietst, veel afspraken gehad, aan het strand gezeten en gegeten, website gelanceerd, netwerkbijeenkomst BBE geweest, fietsonderhoud geregeld, en ach.. nog tig dingen.

Vandaag, eerste Pinksterdag, ben ik even wat puntjes op i’s aan het zetten en aan het eind van de dag rijd ik dan naar Leeuwarden, alwaar ik bij de schoonouders van Henkjan overnacht. Morgen staat immers de eerdergenoemde fietselfstedentocht op de agenda…… 240km. Help!! 🙂