Ik ben al jarenlang klant van T-Mobile. Nog uit de tijd dat het Ben was, zo lang al. Maar de laatste tijd ben ik wat ontevreden over het bedrijf. Het bereik is slecht (zowel telefoon als internet) en dat stoort nog wel eens. Letterlijk. Maar toen ik laatst werd gebeld met de aanbieding dat ik mijn contract onder exact dezelfde voorwaarden mocht verlengen en dat ik dan een gratis iPhone 4 zou krijgen, was ik toch weer om. Ik vroeg of het ook mogelijk was om de 32GB variant te krijgen. Dat zou 109 EUR extra kosten, werd mij verteld. Ik moest binnen een week beslissen. Toen ik twee dagen later terug belde om te melden dat ik die 109 EUR wel wilde betalen, kreeg ik te horen dat de aanbieding die mij was gedaan helemaal niet kón en dat mijn abonnement juist 15 EUR per maand duurder zou worden en dat de 32GB iPhone 4 179 EUR extra kostte! Ik was ‘not amused’.
Dus ging ik klagen (en nog meer klagen en nog meer klagen: want kastje-muur-enweerterug). En zoeken naar alternatieven. De status is op dit moment als volgt. De keuze is gereduceerd tot twee opties. Wie helpt me kiezen?
T-Mobile 500 belminuten 500 sms onbeperkt internet iPhone 4 16 GB extra belminuten: 0,25 EUR per minuut 65 EUR per maand Totaalbedrag 2 jaar: 1482 EUR.* * incl 6 mnd 20% korting wegens slechte netwerk |
Rabo Mobiel 525 belminuten 150 sms onbeperkt internet (via KPN) iPhone 4 16GB extra belminuten: 0,11 EUR per minuut 62,50 EUR per maand Totaalbedrag 2 jaar: 1525 EUR |
De grote verschillen zitten ‘m dus in de kosten voor extra minuten en in het netwerk (T-Mobile slecht, KPN goed). Voor 109 EUR extra krijg ik bij T-Mobile dus de 32GB variant. Rabo Mobiel heeft die telefoon niet eens. Het aantal sms-jes maakt me niet zoveel uit: ik gebruik er normaal gesproken tussen de 100-150. Wat te doen? Overstappen levert natuurlijk gedoe op.